höj nu glasen

JAG HAR TRÅKIGT!

Jag tror inte att jag har haft såhär tråkigt på länge. Jag känner inte för att göra något, men jag vill ändåså få något gjort. Så jag bloggar, rimmar och photoshopar som vilken annan normal tonåring skulle göra. 

Och om jag vill få mer gjort så kan jag likaväl ta upp något irriterande. 

Jag bor i Hindås, men jag känner mig fortfarande som en Göteborgare. Och när någon bimbo kommer med en blogg och skriver om att hon är "Göteborgs stolthet" så skäms jag. "jag är så cool för att människor tittar på min blogg för att jag är snygg och skriver cha cha i slutet av alla mina inlägg och lägger upp videos på när jag säger cha cha och filmar mig själv i spegeln och skryter om alla mina coola vänner".  Jösses. En blogg är inte till för att man ska göra sig känd. Den fungerar ofta så men det är inte usprungstanken.  Ordet 'blogg' kommer från den engelska termen 'web log'. En logg (dagbok) på nätet. Inte en enda stor reklampelare för sig själv på nätet. Människor som har en populär blogg är ofta människor som har någonting som andra folk avundas på. Intelligens, pengar, makt, utséende mm. De tre sista är enligt mig ingenting man ska bli uppmärksammad för, men det blir man ju då självklart ändå. 


Och nu vet jag inte hur jag ska avsluta allt det där på ett bra sätt, förutom med orden ; bloggar är onödiga och hjälper egentligen inte någon alls. Förutom de bloggar som innehåller något vettigt och som kan tillföra oss någon nyttigt. Då syftar jag på debatter, funderingar, egna åsikter och så. Låter svintråkigt. Men jag om någon tycker det är mer intressant och kul att läsa om någon annans tankar än om att Paow ska ut och träffa gaybloggaren och köpa ett nytt läppglans.

Så baby senorita, Get a clue.


LoveM

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag håller med dig till fullo. Finns det någon normal människa som läser Paows blogg i annat syfte än att skratta åt henne liksom? Ingen bryr sig om hennes liv, egentligen och ändå är hon "känd". Herregud, utrota fjortisarna. :(

2009-08-10 @ 16:28:56
URL: http://linneahmkarlsson.blogg.se/
Postat av: aktiv bloggläsare

där har du en bra poäng. håller med dig!

2009-08-18 @ 19:58:06
Postat av: Anonym

men du säger ju att du skriver vad fan du vill i din blogg. låt henne göra det med då

2009-08-20 @ 22:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0