Varför prata skit och vara ärlig

när man kan ljuga istället? Det tycker en viss person i min närhet som jag inte tänker peka ut. Uppenbarligen så tycker hon att det är bättre att hålla inne med sina åsikter än att dela med sig av dom. Jag håller inte med. Gör man så så leder det bara till att man själv mår dåligt och det är ju bara onödigt. Eller har jag fel? Hon tyckte till exempel att det är fel av mig att hoppa på fortisar. Varför undrar jag. Jo, för att de kanske blir ledsna? jag säger då att fjortiskulturen leder till att barn mår dåligt. De lägger ut lättklädda bilder på sig på nätet. De är tillsammans med mycket äldre killar som tälar om vem som kan ta flest oskulder. Så jag kritiserar en kultur som jag anser vara skadlig. Och irriterande enligt mig.

Jag har skaffat mig en egen blogg för att kunna skriva ner mina åsikter och mina tankar. Detta innebär inte att jag tänker hålla inne något som gör mig irriterad, då försvinner enligt mig poängen med en blogg. Då slutar det med att jag sitter och skriver om min dag och mina nya skor i ett oändligt babbel tills jag tröttnar. Jag börjar snart i tvåan, jag ska läsa samhälle journalistik, journalister ljuger inte. Om jag nu ens kommer sluta som journalist. Men om jag gör det så ska jag följa de uråldriga riktlinjerna som ritats för alla journalister, att leverera sanningen utan krusiduller. Om någon känner sig trampad på tårna på grund av detta så ber jag inte om ursäkt. Tyvärr. 

Jag vill ha en Heiditisha.. Känns som min attityd passar motivet just nu.


LoveM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0