Vaccin? Nej tack.

Varför känns det så typiskt medelsvensson att inte ifrågasätta vaccinet mot svinflunsan? Visst, influensan är väl inte så bra, men när nästan lika många dött av vaccinet som av infuensan så blir jag väldigt kall om fötterna. Och att många har fått mentala sjukdomar såsom autism och liknande. Och detta är i Sverige, konstaterade fall. Men det tystas ner, för att människor ska fortsätta att vaccinera sig. Enligt statistiken så lider nästan hälften av de som tar vaccinet av biverkningar, från svullnad i armen och feber, till kräkningar och till och med döden. Och när läkare inte låter vaccinera sina småbarn på dagis, och då börjar i allafall jag att undra vad som är fel, då läkare och doktorer ska veta vad som är bäst för människans hälsa. Och så finns det de människor som säger "men tänk på människorna i riskgrupperna! de kan dööö om de blir smittade" Fuck that, flera av de som dött av vaccinet är just från riskgrupperna. "Riskgrupperna". Det har blivit sitt egna lilla begrepp. Och uppenbarligen så dör "riskgrupperna" oavsett vaccin eller flunsa.
-
En annan grej är att vaccinet betalas av skattepengar. Så pengar som skulle kunna bygga en bättre utbildning för mig och mina jämlikar går till hypokondriker som är panikslagna över en influensa som är likadan som en vanlig. En vanlig influesna kräver varje år i Sverige mellan 2000-4000 dödsoffer. Men vet ni vad, vi skiter i de som dör av det. Vi nöffar till och massvaccinerar resten av befolkningen mot baconfebern! Fy tusan vilken bra ide. Och sen så skyddas företagen som tillverkar vaccinen av nya lagar, så om det nu finns massvis med skadliga biverkningar som de vetat om, men lanserat vaccinet ändå. Då! Då kan ingen ställa de till svars, FN har nämligen som sagt satt upp nya lagar för att förhindra detta.
-
Som ni kanske förstår så tänker jag inte ta vaccinet. Och jag känner mig fruktansvärt ensam. Och det känns ganska hemskt, att detta inte debbatteras mer, eller att biverkningarna inte får den plats som dom förtjänar. Om man underrättade människor om biverkningarna av vaccinet i samma mängd som tidningarna skriver om skräckscenarion orskade av influensan, då skulle nog den enskilda människan ha en chans att göra ett rättvist val.
-
Däremot så tror jag inte på konspirationsteorierna om att det är regeringen som spridit viruset för att massvaccinera folket och därav döda en stor del = minska världsbefolkningen. Men, vem vet. Vi lever i en vrickad värld.
.
Ta er gärna en kik på www.SVININFLUENSAN.com

.
.
.
LoveM

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ska inte heller ta vaccin, känns så onödigt.

Hela svininfluensan känns så... överdriven.

2009-11-13 @ 22:38:24
Postat av: Andreas

okey att du har din åsikt, och ska inte vara kritisk. men har du källor? jag har själv satt mig in i frågan och planerar att slänga upp ett långt jävla inlägg snart när jag har mer kött på benen. men jag rekommenderar dig att läsa sveriges mest framstående forskare kring influensans blogg http://www.termiten.nu/2009/11/vaccinera-mera.html så kanske du får lite mer perspektiv

2009-11-14 @ 00:43:33
URL: http://filipsson.wordpress.com
Postat av: miranda

om det skulle kännas lite bättre så ska inte jag heller ta något vaccin. jag som har sån ångest efter att ha tagit en ipren (MESMIRRE) skulle aldrig klara av ångesten efter en vaccinspruta..

2009-11-14 @ 13:16:21
Postat av: Simon Källman

Seriöst. Blir ledsen när jag läser detta. Hur fan kan någon vara så jävla missinformerad? VI är en RISKGRUPP(vilket absolut inte är något jävla påhittat begrepp). Vi är alltså mer mottagliga för sjukdomen samt att vi får värre "utslag" av influensan, medelåldern på de som vårdas på sveriges sjukhus för SVININFLUENSAN är 22 år. Detta är alltså människor som har sluten vård pga av sitt läge. Det är människor som svimmat osv. Och om du, när du skriver att människor dör och blir CP-skadade av vaccinet, så hoppas jag att du syftar på det gamla vaccinet som existerade under den tidigare vändan av influensan?

2009-11-26 @ 23:37:55
Postat av: Simon Källman

Jävligt värt att tilläga att media kryddar upp detta som fan. De läckte ju att en hade börjat gå baklänges osv. Det var ju ett annat vaccin lr ngt

2009-11-26 @ 23:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0