fortfarande kyla

Jag ska be om att få göra min redovisning på måndag istället, jag kan helt enkelt inte förbereda mig på dom få timmarna jag har till övers nu. Förhoppningsvis så förstår Anders det.
-
Nu har jag i allafall suttit och tittat på inlåst med pappa, och jag börjar tycka att Dennis är halvsnygg. (nej, ingen idolerik här inte). Jag har verkligen börjat förstå lite grann hur en del människor som hamnar i de där situationerna funkar.  En kille bröt ihop efter ett dygn. Han ville åka hem, och gjorde just det. Nu snackar vi om en stor kille som misshandlar anda människor. Han började lipa efter mamma inom 24 timmar. Lilla vännen, ditt psyke är svagare än en femårings. För enligt mig så har man ett svagt psyke, dåligt självförtroende och kass självkänsla om man håller på som dom gör. Självklart, tuff uppväxt och tryck från vänner och ovänner kan ju påverka ens personlighet, och självfallet så är det sorgligt att 13- 14 åringar sitter och röker hasch och boffar glade. Men (!) allt är inte förutbestämt, människor vet för det mesta vad som är rätt och vad som är fel. Men bara för att en viss person gör ditt och datt så kan man ju göra samma sak för att vara lika cool. Eller?
-
Ingen bestämmer över ditt liv förutom du. Och det gäller allt. Varför umgås med idioter som snackar skit bara för att det stärker deras position, bara för att de har pengar, kläder, snygga killar och fräcka hus? Allt i samhället bygger på skitsnack och det gör mig bara så frustrerad och arg. Jävla skitvärld.
-
Jag ber om ursäkt för att jag är så negativ, men det beror på att jag oftast skriver när jag är arg, upprörd eller när jag funderar på någonting. En vacker dag kommer jag kanske skriva någonting inspirerande och vackert som rör någon till tårar, men jag känner inte den inspirationen än. Inte alls. Däremot så kan jag klistra på ett sockersött leende och dränka det jag skriver i honung och rosenvatten, men det vill jag nog inte...  Däremot vill jag sova. Så, godnatt. Och tack Miranda, som läser det här <3
-
LoveM

Kommentarer
Postat av: miranda

fick en liten flashback från asperö när jag läste detta hihi. du är söt du märta, hoppas man får se dig snart. känns som de va ett tag sen ju, kanske.. pussaar!!

2009-10-04 @ 22:55:45
Postat av: jessica

jag är nog halvt kär i dennis, typ... hah

2009-10-11 @ 12:11:10
URL: http://jessicaamandaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0