no tomorrow no tomorrow

Här sitter jag, det är sent. Jag sitter och tänker, men jag vet inte på vad. Jag kom nu på att jag måste hitta en text att läsa inför klassen på tisdag. Blä. Vill inte. Jag kommer bara bli bajsnervös, stå där framme och stamma och må dåligt. Nej, det kommer gå som det går. plus att jag är allmänt irriterad, så det hjälper ju inte.
-
Jag har blivit en jävla bitterfitta det senaste. Och det borde inte ens kallas för bitterfitta. Kränkande. En av anledningarna till detta är att jag tappat tålamodet när det kommer till idioter som använder sig utav personangrepp för att sänka någon annan. Eller, att en del människor kastar orden "fitta" och "hora" runt om sig. En person i min klass, som saknar respekt i många avseenden, klarar inte av att någon ber denne vara tyst under lektionen. "Men håll käften, jävla fitta" får man då slängt i ansiktet, och det som gör mig mest irriterad är att nästan ingen reagerar på det. Om jag skulle säga "blattejävel" eller liknande till någon med utländskt ursprung, då hade personen i allmänhet flippat, då främlingfientlighet är något dåligt. Att man som kvinna ska ta att bli kallad för hora står jag inte ut med längre. Det finns några människor i min närhet som enligt mig gått över gränsen många många gånger. Jag är en människa, precis som alla andra. Sluta kränka mig och andra. Jag är inte dum i huvudet.
-
Vi släpper det för tillfället, annars kommer jag inte kunna somna sen. Natalie hade artonårsfest i helgen, kanonkul! Höga klackar byttes mot sköna converse mitt under kvällen ungefär. Jag och Andrea sov hos Mathias och när vi gått och lagt oss kommer en vilsen Jonathan och vill komma in. Kul men halweird kväll. Och sen när jag kommer hem så sitter en pojke (!!!!) i min systers rum. Chocken.
-
-
-
LoveM

Kommentarer
Postat av: Ali

Du är ju bara så jävla arrogant, Säg blattejävel högt i vår klass, jag ber dig:D

2009-10-18 @ 23:09:18
URL: http://sarbaz.blogg.se/
Postat av: Elias

Mycket fånigt av Ali måste jag säga! Stå upp för kvinnligheten brukar han ju säga.

"fitta, hora" är inte så bra kombo!

2009-10-19 @ 21:29:56
Postat av: miranda

buttermutta är tusen gånger bättre än bitterfitta. låter nästan fint.

2009-11-14 @ 13:10:05
Postat av: miranda

buttermutta kan man säga istället för bitterfitta. låter nästan fint.

2009-11-14 @ 14:00:23
Postat av: miranda

titta jag som trodde att det inte kom fram. ta bort en kommentar märta, du får välja vilket som är finast. nu ser de bara extremt fånigt ut. fort!

2009-11-14 @ 14:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0