Det här med bloggande...

Varför?
Jaa, det vet väl fan inte jag.  Jag skriver för att jag gillar att trycka ur mig meningar när jag är inspirerad eller helt enkelt bara har lust. Jag är ingen skicklig "bloggare" och jag kallar väl mig inte för det heller. Jag blir bara glad om någon känner att det är värt att läsa. Däremot blir jag ledsen ibland, när människor som bloggar får uppmärksamhet genom sin negativa energi. Exempel : Kissie. Människan har bara blivit så "stor" som hon är idag på grund av att hon skitsnackat, tryckt ner och varit ett äckel. När har hon hyllat någonting egentligen? Förutom anorexia och silikontuttar? Förlåt mig för att jag är kritisk, men Sverige mår nog sämre av att hon får så mycket publicitet som hon än om hon bara skulle bli ignorerad. Men, vi är ju som vi är, ju mer kontroversiellt och äckligt någonting är, desto mer vill vi ha. Så, självklart fortsätter vi att läsa om Alexandra Whatshername aka Kissie bara för att se vad hon ska krossa nästa gång. Jag, av alla som klagade på Blondinbella när hon var stor, ber nu nästan om att hon ska ta Kissies plats, då hon inte på långa vägar var lika destruktiv och elak. Så, ja, bloggvärlden gör mig ledsen, eftersom all energi läggs på att lyfta fram det negativa och det ytliga. Däremot vill jag inte vara en bitterfitta som säger att modebloggar är fel, det jag menar är att det är synd att vi människor inte lägger vår energi på det som är viktigt i livet, utan mestadels på att se snygga ut, då det är det som är viktigast i dagens samhälle. Jag gillar kläder, och ibland skäms jag över det också, men jag är mänsklig, liksom de flesta på vårt lilla klot.

Det var väl det.

LoveM

Kommentarer
Postat av: askulmedblogg

du har rätt i de du säger, tycker det är tragiskt att man kan tjäna på att göra något så lätt och dålig. jag menar, hur lätt är de inte att snacka skit? och hur kommer de sig att de ska vara så lätt att bli "känd" genom att bara skriva skit om någon annan.

2010-02-25 @ 13:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0