WEAR YOUR PASSION

God eftermiddag.

Ligger i soffan och stumblar, familjen äter och jag mår illa. Så är det.

Men! imorgon är det fredag, och inte vilken fredag som helst, utan lönefredag. Den dagen i månaden man får unna sig lite saker. Typ en sjal. Ja, jag ser fram emot att köpa en fin sjal. Och serranoskinka, bara för att det är så gott att jag skulle kunna leva endast på det. Och på lördag blir det härligt töntig fotosession (låter pro att säga session) och efter det möjligen att kolla på wrestling (wääääh, manligt).

Ska även sätta mig ner och pyssla några timmar, har ett vinställ som måste målas vitt (får nog unna mig färg imorgon med) samt örter som skall torkas. Kanske ska sätta en sats med rabarbervin också, om de träiga stjälkarna vi har bakom växthuset fortfarande duger till det. Och göra ägglikör också, herregud, får pyssla ganska många timmar om det ska bli gjort, om ingen vill hjälpa mig det vill säga.

jag börjar på ny kula i mitt liv nu. Ut med gammal skit som bara ligger och luktar, och in med nya rosendoftande upplevelser och personer, som faktiskt kan bidra till mitt liv, och jag till deras. Att bli tagen förgivet och nertryckt suger, så det kan dra åt H-vete. Jag är den jag är och jag är stolt över det. Jag kanske inte har samma mål i livet som du, men vem vill göra samma sak som alla andra ändå? Jag är glad över att vara lite småskum och att hitta grejer på loppisar som ingen annan uppskattar och jag skiter i om mitt hus är stökigt och dammigt, för är det verkilgen ett dammråtteritt hem som bidrar till glädje i livet? Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete, kan det bli mer sant än så?
Word

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0